JULIEN MASMONDET
Julien_Masmondet-1024x682.jpg

Franču diriģents Žiljēns Masmondē veido daudzsološu starptautisku karjeru un iesaistās arvien jaunos projektos. Viņš tika pamanīts, strādājot par diriģenta asistentu Pāvo Jervī vadītajā Parīzes orķestrī, un no tā laika ir saņēmis uzaicinājumus Francijā un citur pasaulē (Parīzē, Bordo, Lionā, Lillē... Maskavā, Rīgā, Prāgā, Lozannā, Ljēžā, Veronā...) un sadarbojies ar tādiem mūziķiem kā Emanuels Akss, Tabea Cimmermane, Sondžins Čo, Stefans Degū vai Karīna Dešajē. Īpašu atzinību saņem Žiljēna Masmondē instinktīvā muzikalitāte, izcilā inteliģence, enerģija un sniegtais ieguldījums. 2018. gadā viņš saņēma Profesionālās kritiķu asociācijas balvu “Gada atklājums mūzikā”.

Diriģents tiek vienlīdz novērtēts gan simfoniskās mūzikas žanrā, gan liriskajā jomā. Īpašu ievērību guvušas viņa debijas: 2015. gada pavasarī uzvestā Tita žēlsirdība Monpeljē operā un 2016. gadā iestudētā Reinaldo Hāna Sapņu sala — opera, kuru jaunais diriģents no jauna izcēla gaismā un kura Parīzē nebija uzvesta kopš tās sarakstīšanas 1898. gadā. 2018. gada jūnijā Kompjeņā, Rošforā un Parīzē viņš diriģēja

Paskāla Zavaro operas Manga-Café pasaules pirmuzvedumu, kā arī Leonarda Bernsteina operu Satraukums Taiti, ko ar nedalītu atzinību uzņēmusi gan prese, gan sabiedrība.

2019./2020. gada sezonā Žiljēns Masmondē debitēja Kvebekas simfoniskajā orķestrī, Orchestra del Teatro di San Carlo Neapolē un Luāras Nacionālajā orķestrī.  Kopā ar Luiju Langrē viņš ir arī piedalījies operas Fortunio iestudēšanā Komiskajā operā. Pēc tam mākslinieka ceļš veda uz Ankaru pie Bilkentas simfoniskā orķestra, uz Musikverein Vīnē, kur viņš debitēja kopā ar Tonkünstler-Orchester, kā arī uz Ķīnu, lai Komiskajā operā uzvestu Hamletu Bejing Music Festival ietvaros kopā ar Šanhajas simfonisko orķestri.

Žiljēns Masmondē nesen ierakstījis vairākus albumus tādām mūzikas ierakstu izdevniecībām kā Sony Music, Warner Classics, Aparté Music, Claves records, diriģējot Parīzes kamerorķestri, Montekarlo filharmonisko orķestri un Čehijas Nacionālo simfonisko orķestri. Nākamajā sezonā izdevniecībā B Records plānots ierakstīt Florāna Šmita Salomes traģēdijas oriģinālversiju kopā ar Fabjēna Tušāra pasaules pirmuzvedumu.

Satikšanās un kultūru mijiedarbības iedvesmots, viņš dibināja Ensemble Les Apaches — daudzveidīgu kamerorķestri, kas tiecas radīt oriģinālus un novatoriskus koncertus, apvienojot mūsdienu mūziku un repertuārā iekļautos skaņdarbus un saskaņojot tos ar citiem skatuves mākslas veidiem. Kamerorķestra vadībā Žiljēns Masmondē šajā sezonā pirmatskaņojis līdzbiedru Žila Matona, Fabjēna Tušāra, Fabjēna Kalī darbus, kā arī Ravēla, Stravinska, Delāža un Šmita darbus. Viņš sadarbojas ar audivizuālajiem māksliniekiem, režisoriem, horeogrāfiem un rakstniekiem, veidojot jaunus iestudējumus, īpašā sadarbībā ar Luija Žuvē teātri (Théâtre de l’Athénée) un Orsē muzeju Parīzē, kā arī Fondation Singer-Polignac un Fondation Royaumont.

Kopš 2005. gada Žiljēns Masmondē ir mākslinieciskais direktors festivālā Musiques au Pays de Pierre Loti, kuru diriģents izveidoja Piejūras Šarantā. Šī festivāla programma, apvienojot mūziku un literatūru, ir veltīta reti atskaņota franču repertuāra jaunatklāšanai, un tas padara Musiques au Pays de Pierre Loti par vienu no visoriģinālākajiem notikumiem Francijas kultūras dzīvē. Festivāla mākslinieciskajā projektā viņš izvirza jauno talantu paaudzi, piemēram, Fransuā Dimonu, Dāvidu Bismutu, Evu Zavaro un Eleonoru Pankrazi, sadarbojas ar tādiem ievērojamiem aktieriem kā Dominika Blāna, Didjē Sandrē, Loiks Korberī, Ēriks Dženovēze no Franču Komēdijas teātra un ļauj pēc iespējas plašākai sabiedrībai atklāt mūsdienu radošo aprindu pārstāvjus, īpaši pieaicinot rakstnieku Matiasu Enāru un komponistus Paskālu Zavaro un Filipu Ersānu.

 

Žiljēns Masmondē ir studējis orķestra diriģēšanu Alfreda Korto Mūzikas institūtā Parīzē pie Dominika Ruī. Viņš ir strādājis arī pie tādiem diriģentiem kā Luijs Langrē, Herberts Blomšteds, Kristofs fon Dohnāņi, Jutaka Sado, Deivids Cinmans un Bertrāns de Bilī. No 2018. gada septembra Žiljēns Masmondē strādā par orķestra diriģēšanas pasniedzēju Parīzes Mūzikas institūtā un regulāri vada orķestra diriģēšanas sesijas Nacionālajā augstākajā mūzikas un dejas konservatorijā Lionā, kā arī franču mūzikas meistarklases citur pasaulē.